ПОИСК
Наука та технології

Сенсаційна новинка Chevrolet Volt, презентована на автосалоні в Детройті, споживає всього півтора літра бензину на 100 кілометрів шляху

0:00 12 січня 2007
Audi R8
Концепція суперекономічний автомобіля майбутнього, створеного концерном «Дженерал моторс», запозичена американцями у … київського винахідника Сергія Чернявського Автосалон в Детройті — одне з головних подій автомобільного життя планети — відзначає столітній ювілей. На цей раз в павільйонах автошоу понад півсотні новинок, готових до серійного виробництва, і близько двох десятків концептів — прототипів машин завтрашнього дня. Правда, господарям автосалону — американським автовиробникам — зараз навряд чи до свята. Як GM («Дженерал моторс»), так і Ford закривають свої заводи в Північній Америці. Ford звільнив або відправив на пенсію половину своїх робочих! З'явилися навіть повідомлення, що Ford і Toyota ведуть переговори про можливе злиття (за останньою інформацією, Toyota таки не захотіла йти на альянс).

Не покращує настрою американців і надмірна активність автоконцернів зі Старого Світу, яку ті демонструють зараз на автошоу в Детройті. Європейці збираються атакувати авторинок США за допомогою своїх новітніх екологічно чистих і дуже економічних дизелів, що відповідають нормі «Євро 5». Наприклад, Mercedes-Benz представив на виставці розкішний позашляховик GL потужністю 290 «конячок», що споживає всього 9,8 літра дизпалива на 100 кілометрів шляху.

Схоже, в такій ситуації американці бачать вихід з кризи в створенні власних суперекономічних авто, здатних заткнути за пояс і японські гібриди, і німецькі турбодизелі (до речі, за результатами тестів, дизельні авто обходяться дешевше, ніж електробензиновим). І ось найбільший поки автоконцерн в світі GM представив в Детройті свій новий концепт Chevrolet Volt («Шевроле Вольт»). На відміну від тойотовськіх гібридів Volt — не повністю електромобіль. Його електромотор потужністю 160 «конячок» харчується від акумуляторів, які в свою чергу заряджаються від звичайного, тільки дуже маленького турбированного мотора. Цей однолітровий трициліндровий движок — «електростанція» видає близько 70 кінських сил і працює на бензині або спиртовмісної суміші. Хоча для економії Volt можна заряджати і від мережі, як звичайний електромобіль. Запас ходу на одних батареях дорівнює 64 кілометрам. Як тільки акумулятори починають сідати, включається турбомоторчика, який заряджає їх повністю за півгодини (для порівняння: підживлення від розетки займає близько шести годин). За даними, які розповсюдив GM, за умови, що вночі машина заряджається, а вдень проїжджає 97 кілометрів, витрата палива Volt складає 1,57 літра на 100 кілометрів. При цьому Volt залишається вельми жвавим автомобілем: до сотні з місця розганяється за вісім секунд, максимальна швидкість авто — 193 км / год. На думку керівництва автоконцерну, така машина підійде 70 відсоткам американців, які ведуть не надто мобільний спосіб життя.

Цікаво, що минулого літа «ФАКТИ» розповідали про київський винахідника Сергій Чернявський, котрий створив на базі старенького німецького «Трабанта» суперекономічний автомобіль із середньою витратою палива один літр на 100 кілометрів шляху. Принцип дії машини абсолютно аналогічний тому, що застосували американці. Сергій ще дивувався, чому світові автоконцерни не використовують в своїх автомобілях цю загалом просту технологію… Не знаємо, наскільки регулярно в «Дженерал моторс» читають «ФАКТИ», проте вже через півроку після нашої публікації найбільший автоконцерн втілив в життя ідею Чернявського. Чи не правда, дивний збіг?

Новий двомісний Audi R8 розганяється до 300 км/год і має революційною системою освітлення, заснованої на світлодіодах. Так, в задні ліхтарі вбудовано майже 200 таких «міні-лампочок», які всі разом світять набагато яскравіше звичайних ламп розжарювання. Вартість новинки в Європі — близько ста тисяч євро.

РЕКЛАМА

12s22 ford.jpg (15511 bytes)

Як кажуть самі представники Ford, вони раптом прокинулися і пригадали, що значить бути справжнім американським автовиробником. І відразу взялися за розробку Interceptor, який створений в стилі легендарних американських мускулкар 60-х років. При такому потужному кузові крихітні віконечка виглядають, як оглядові щілини у танка. Важко уявити, як на такому авто маневрувати в місті…

РЕКЛАМА

12s22 kia.jpg (12890 bytes)

Зовнішність концепту Kia Kue розробив дизайнер компанії Audi Пітер Шреєр. Під капотом кросовера цілі чотири сотні «конячок»!

РЕКЛАМА

12s22 mazda.jpg (16611 bytes)

Самим футуристичним серед детройтських концептів першими відвідувачами виставки визнана Mazda Ryuga (в перекладі — «граціозна річка»). Основна родзинка машини — двері, що відкриваються вгору за принципом «крила чайки». Правда, злі язики подейкують, що творіння японців аж надто скидається на концептуальні розробки французького Citroen.

12s22 nisan.jpg (16401 bytes)

Нове творіння концерну Renault-Nissan під назвою Bevel, за задумом творців, є і позашляховиком, і міні-веном, і фургоном одночасно. Президент Nissan Design America Брюс Кемпбелл запевняє, що концепт виходить за рамки звичайного авто. Досить сказати, що в скляний дах Bevel вмонтовані сонячні батареї.

12s22 ford2.jpg (15196 bytes)

Колись міні-вени в Америці зробили справжню революцію, завоювавши десяту частину автомобільного ринку. Пройшли роки — і ці полуавтобуси-полуавтомобілі встигли приїстися. Ford за допомогою свого концепту Airstream Concept спробував оживити вигляд міні-вена. Для цього американці «схрестили» його з паркетним позашляховиком, збільшивши кліренс авто і встановивши повний привід. До речі, мотор у новинки електричний, що працює на так званих паливних комірках.

12s22 chevrolet.jpg (15304 bytes)

Дизайн Chevrolet Volt створений в модній зараз в США концепції «м'язистих» авто. Але головна родзинка автомобіля ховається під капотом. Бензиновий двигун машини, на відміну від традиційних гібридів, служить виключно для підживлення акумуляторів, від яких в свою чергу живиться електромотор.

390

Читайте нас у Facebook

РЕКЛАМА
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів